Informacja o projekcie Aktywni+

Zdjęcie przedstawia ludzi w różnym wieku, którzy odnieśli sukces.

1. Miejsce realizacji zadania: województwo wielkopolskie powiaty:

  • pleszewski (gminy: Chocz, Czermin, Dobrzyca, Gizałki, Gołuchów, Pleszew): 120 osób
  • ostrowski (Nowe Skalmierzyce, Odolanów, Raszków, Ostrów Wielkopolski, Przygodzice, Sieroszewice, Sośnie): 40 osób
  • jarociński (gminy: Jaraczewo, Jarocin, Żerków, Kotlin): 40 osób

Zajęcia będą się odbywać w Pleszewie, Ostrowie Wlkp i Jarocinie.

2. Grupa docelowa:

200 (128K/72M) osób w wieku 60 lat i więcej, (Beneficjentami ostatecznymi są osoby które w dniu przystępowania do projektu ukończyły 60 rok życia), zamieszkujących na obszarze powiatu pleszewskiego, ostrowskiego i jarocińskiego w województwie wielkopolskim. W tym 40 osób z niepełnosprawnościami. Potwierdzeniem kwalifikowalności beneficjenta ostatecznego jest potwierdzona jego własnoręcznym podpisem deklaracja udziału w projekcie złożona przez tego beneficjenta, zawierająca w szczególności: dane identyfikujące Program. Edycja 2024 oraz nazwę zadania, imię i nazwisko oraz PESEL lub datę urodzenia (dzień miesiąc – rok) beneficjenta ostatecznego (celem potwierdzenia ukończenia 60. roku życia w przypadku seniorów), adres zamieszkania. Osoby z niepełnosprawnościami- orzeczenie, zaświadczenie z ZUS lub dokument lekarski.

3. Cel projektu:

Podniesienie kompetencji cyfrowych oraz kształtowanie postaw sprzyjających wykorzystywaniu nowych technologii w życiu codziennym wśród 200 (128K/72M) osób w wieku 60 lat i więcej, zamieszkujących na obszarze powiatu pleszewskiego, ostrowskiego i jarocińskiego w województwie wielkopolskim poprzez realizację kompleksowego programu wsparcia obejmującego:

1. Szkolenie w zakresie obsługi komputera i urządzeń mobilnych wśród 40 osób,

Zakres:

  • włączanie i wyłącznie komputerów i urządzeń mobilnych
  • obsługa podstawowych arkuszy word/excel
  • drukowanie dokumentów
  • przeglądanie Internetu/wyszukiwanie informacji
  • instalowanie aplikacji

20h/GR (4GR/10os; 5 spotkań x 4h; łącznie 80h)

Dla uczestników przewiduje się materiały szkoleniowe, zwrot kosztów dojazdu oraz catering.

Dokumenty z zadania:

  • zaświadczenia (32- minimum 80%)
  • listy obecności
  • 80 h wsparcia grupowego
  • 40 ankiet oceniających szkolenie (m.in. jakość szkolenia, przydatność szkolenia, poziom zadowolenia)

2. Szkolenie: e-usługi w życiu codziennym wśród 120 osób,

Zakres:

  • e-usługi – na czy polegają i jakie są korzyści
  • zakładanie i używanie profilu zaufanego -zakładanie i używanie ZUS PUE
  • zakładanie i używanie Internetowego konta pacjenta
  • deklaracje urzędowe on-line
  • aplikacje na urządzenia mobilne– instalowanie i użytkowanie

16h/GR (12GR/10os; 4 spotkania x 4h; łącznie 192h)

Dla uczestników przewiduje się materiały szkoleniowe, zwrot kosztów dojazdu oraz catering.

Dokumenty z zadania:

  • zaświadczenia (96- minimum 80%)
  • listy obecności -192h wsparcia
  • grupowego
  • 120 ankiet oceniających szkolenie (m.in. jakość szkolenia, przydatność szkolenia, poziom zadowolenia)

3. Trening kompetencji cyfrowych w zakresie wykorzystania nowych technologii w życiu codziennym wśród 120 osób,

Zakres:

  • Nawigacja w Internecie
  • Medycyna on-line
  • Zakupy on-line
  • Media społecznościowe i komunikatory
  • Bankowość on-line
  • Kultura w sieci
  • Bezpieczeństwo w sieci
  • Dezinformacja w sieci

16h/GR (12GR/10os; 4 spotkania x 4h; łącznie 192h)

Dla uczestników przewiduje się materiały szkoleniowe, zwrot kosztów dojazdu oraz catering.

Dokumenty z zadania:

  • zaświadczenia (96- minimum 80%)
  • listy obecności
  • 192h wsparcia grupowego
  • 120 ankiet oceniających szkolenie (m.in. jakość szkolenia, przydatność szkolenia, poziom zadowolenia)

Co będzie bezpośrednim efektem (materialne „produkty” lub „usługi” zrealizowane na rzecz uczestników zadania) realizacji oferty?

  • Liczba zrealizowanych szkoleń w zakresie obsługi komputera i urządzeń mobilnych: 4
  • Liczba zrealizowanych godzin szkoleń w zakresie obsługi komputera i urządzeń mobilnych: 80
  • Liczba zrealizowanych szkoleń: e-usługi w życiu codziennym: 12
  • Liczba zrealizowanych godzin szkoleń: e-usługi w życiu codziennym: 192
  • Liczba zrealizowanych treningów kompetencji cyfrowych w zakresie wykorzystania nowych technologii w życiu codziennym: 12
  • Liczba zrealizowanych godzin treningów kompetencji cyfrowych w zakresie wykorzystania nowych technologii w życiu codziennym: 192
  • Liczba wydanych kompletów materiałów szkoleniowych: 280 sztuk
  • Liczba wydanych zaświadczeń o nabyciu kompetencji: 224 sztuk